Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019r.o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019r., poz. 1579), z dniem 6 września 2019r.weszły w życie istotne zmiany ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach w zakresie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych i weterynaryjnych.
W ustawie o odpadach uchylony został w art. 27 ust. 6, zapis zgodnie z którym potwierdzeniem przejścia odpowiedzialności za gospodarowanie zakaźnymi odpadami medycznymi, oraz zakaźnymi odpadami weterynaryjnymi było podpisanie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie odpadów (DPU).
Zatem z dniem 6 września 2019r. zniesiony zostanie obowiązek wydawania dokumentów potwierdzających unieszkodliwienie odpadów zakaźnych na wniosek wytwórcy odpadów. Ostatni dokument potwierdzający unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych/weterynaryjnych (DPU) będzie wystawiony dla odpadów unieszkodliwionych do dnia 5 września 2019r.